-->

Wednesday, May 16, 2012

Kena Korek Bekas Sampah Dah Lepas Ni Jawabnya

Tengah aku dok godek2 kemas dapur mlm semalam ttiba si kenetku dtg nak nyibuk...habis lah segala laci dia bukak konon nak tolong mama kemas la kot...sekali ternampaklah kelibat dia cam g ke plastic aku boh sampah

Mula2 wat x tahu je lah bila dia dah start men2 balik dekat drawer botol2 simpan susu dia...

Cam biasa lpas dah pot pet pot pet aku pun nasihat2 la dia suruh ttup balik..

sila abaikan botol yg x trsusun tuh(x larat susun uols) cooo uols usyar botol pelik lain yg ada dlm tuh..nampak tak?

meh nak kasi close up skit

perasankan botol vitagen yg dah tercocok straw tuh...means botol tuh aku dah buang tau...isy..isy..anakku bleh plak kutip sampah simpan..yg aku x bleh blah uols tengok apa barang si kenet nih ganti dlm bekas sampah...ishh..ishhhhh...

anakku...sume puting nih x guna ag sayang..tau x harga 2 puting ni dekat RM20 tau...kita bkn kaya sangat yang oiii ...startlah aku bebel...skali korang tgk muka nakal dia nih...

bekas plastik yg dia pegang tu lah bekas puting tommee tippee tuh...seb bek kecek lg...klu dak mama gigit2 anak mama nih...hehehe...

22 comments:

Aida78 said...

rajin nak tolong mama kemas ni...ikikik...

Kakzakie said...

Keletah betul Qiasara ye... auntie pun geram tengok nie... kalau dekat dengan rumah auntie lama dah kena culik masuk rumah auntie selalu:)

SumeSakan said...

Aida78 : hahaha rajin tolong mama memunggah...hehehehe...

SumeSakan said...

Kakzakie : Hahaha tu la tuh...sebab keletah dia nih lah nenek dgn atok x jumpa seminggu x senang duduk..

Qaisara kate : kalau dekat leh sara tolong kemas umah auntie...sara rajin menyapu...hehehehe...

Deru Ombak said...

Salam SS..
Banyaknya botol susu Qaisara tu..
Buang puting ya dia .. Hehe

SumeSakan said...

Deru Ombak : ahah banyak...beli banyak dulu time susu perahan tengah banyak...skang dah x berapa meriah tuh yg botol ni melambak kat luar....hehehehe

Mrs Lurve said...

comel sara wat muka g2 hehehehe

izan mama mia said...

rajin menolong yer...itulah...kekadang kita terlepas pandang semua hilang...heheh

SumeSakan said...

Mrs Lurve : sebab tuh x jd marah...hehehehe

Izan mama mia : btol2 telinga MRS. Potato dia pun dah ilang..silap2 dah terbuang...sabir je lah...hehehe

IntaNBerliaN said...

HAHHAH comel je sara ni.. aksi ank2 ni mmg sntiasa je nmpk comel walaupun g buang brg yg blm guna..hihii

SumeSakan said...

IntanBerlian : kan?kan?nak marah x jadi kan?hehehehe

mamavogue said...

chopp! botol air kaler oren tu same ngan hakim punyer..hihi
sara memang cumell!

SumeSakan said...

mamavouge : ye ker...ni beli time diskaun...RM10...hakim bleh geng ngan sara ahhh nih...hehehe

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

yaALLAH.. sangatla pandai.. hehe
camnela humaira bila besaq nanti, kena buh plaster kot kat semua laci.. kih3 (^__^)

SumeSakan said...

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ : rasanya sume budak cenggini kot pe'elnya...pn eeiyss, ada ke jual kat pasaran barang yg leh kontrol laci nih kasi ttup memanjang...penat susun laaaa...hhehehe

Cik FaRiZaM said...

hehehehe ...olo comeynye dia.letak vitagen dlm tu ye....pandai dia ikut cara mak dia ...

Cik FaRiZaM said...

singgah n follow sini :D

SumeSakan said...

Cik Farizam : Thanks dear sudi follow...ala tapi mama dia x letak vitagen dalam nih...gamaknya dia ingat tempat botol la kot ye...hehehehe

anitadiana said...

rajin ya sarah tolong mama kemas ya...tak pa lah mama,sekali sekala..mesti ingat,si arisya ne pun sama juga..kena bodek aje,cakap pandai,baik lah baru jalan..kalu marah jadi lagi degil...

SumeSakan said...

Tu lah..bbudak nih klu marah2 kompom jd lg degil...tgk papa dia suruh elok je dia buat...papa cakap lrmbut katr

Golden Rose said...

hahaha....biasalah tu....makin besar makin lasak makin bertambah perhatian kita kat mereka

SumeSakan said...

Golden Rose : tu la tuh...makin besar nih makin banyak perhatian diorang nak curi dari kita...layan je lah anak nak membesar kan?hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...