-->

Thursday, October 13, 2011

Tolongggg…Iaaa Datang Lagiii!!!!!!!!



Da 2 hari moody…kalau boleh senyum pun x nak….nak tau x kenapa?huaaaaa sakit gusi nak tumbuh geraham bongsu datang ag….adoiiii sama naik ngan baby lah ni proses nak naik gigi…yang bestnya proses naik nih seingat aku since belajar kat Matrikulasi dulu….lama kan?sampai sekarang x abis ag…ni pun  baru naik separuh tau…gamaknya sampai umur 30 lbih pun x abis naik ag…yang tu tak kisah sangat…yang sakit nih kisah weiii…sakitttt gelll…bak kata membe office aku nih…Sakit Paling Sakit Di dunia…Betul Ke?aku pun x tau…tp seyes x tahan weiii….

Masa kat university rituh teringat ag…sakit gusi aku nih datang sampai demam2 tau…x tahan sangat..sampai x larat nak nangis, terus aku g jumpa dentist…selepas d check dia ckp gusi ujung aku kcik…x ckup space untuk isi geraham tuh…dia nasihatkan aku cabut keempat2 geraham bongsu aku yang baru jengoi skit je masa tuh….so, tanpa pikir panjang aku pun set la appointment..x fikir apa dah janji sakit ni x mau diulangi dah….pastu lpas da inform mak kat kampong dan dapat pendapat dari ramai pihak diorang cakap x yah cabut..biasalah sakit gituh..pastu terfikir lak geraham aku yang baru naik secoet tuh nak di belah gusinya….ahhhh aku tanggung je lah sakit nih…Amikkk kau sampai seusia nih x abis2 ag naik….

Time sakit ni lah teringat kat Doktor tuh…rasa cam nak cabut je sume…tp bila da ilang sakit lupa la dah..cam tu lah selalu…Sesapa ada tips or nak cadangkan amik apa2 ubat yg berkesan tak…just telan panadol je nih….tp Seyes x tahan weiii………..

4 comments:

- AZIE - said...

aduhai..i pernah rasa tue..
i fhm mcm mana..if u tnya i, better u p cabut..
dentist diorg lbh tau sal gigi nie, so mesti dia ada sbb nape dia suh cabut gigi tue, nti bila dh tumbuh besar, lagi sakit..ohh no..masa tue la lagi tensen tahap nk mengamuk satu umah..seyes ok, lagi pun geraham bongsu nie bukan kita guna utk kunyah makanan, kita guna geraham primer dan skunder..so xyahla riso kalo xde geraham nk kunyah nti, btl ke xstatment nie, bek u cek dgn doc lain ok. abg ipar i dulu, sampai wat operate buang garaham..sakit..jgn ditnya, takut kena lempang huhuhuhuhu

SumeSakan said...

alamak tu yg I tatut tuh...cam na dia nak cabut geraham yang masih utuh melekat kat gusi tuh..tambah lak baru separuh kuar...adoiii kompom kena operate gusi kan?tu lah da lama i tanggung benornya...time datang sakit nih merana lah...u x de ker nak rekmen obat sejuk2 yang dpt tahan sakit ni seketika...x kan nak boh ubat gigi kot...hehehe

- AZIE - said...

ubat sejuk, xtau dear..i ri2 mkn panadol jer..tp mkn ubat byk2 sdgkan sakit tue boleh sembuh..cuma i ja takut..bila diorg dh bius nti, xsakit..u x perasan pun gigi u dh kena cabut. i pun tgung lama gak huhuhuhu...kalo time sakit, rasa nk cabut seme gigi..tp kalo time xsakit, wat relex ja..sbnrnya kalo time sakit, dentist xleh cabut gigi..dia akan bg ubat thn sakit, bila ari2 yg xsakit baru boleh cabut

SumeSakan said...

i pun bertahan dengan ubat tahan sakit je nih...thanks ye atas cerita u pnjg lebar dlm email td...hehehehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...