-->

Tuesday, October 18, 2011

Sedih ~ Rentetan Kes Nasib Baby Baru Lahir Sekarang

Ya Allah ya tuhanku...apa dah jadi dengan dunia sekarang nih..satu2 cerita menyayat jiwa di dengari, di amati...sedih sangat..x abis sedih dengan cerita budak 2 tahun yang dilanggar di China dan dibiarkan tanpa belas kasihan tuh  pastu ternampak lak gambar baby baru lahir yang telah dikelar di beberapa bahagian badan oleh ibunya sendiri (dekat Betong, Sarawak)..Sampai terburai perut...Ya Allah sedih sangat....nape jadi sampai cenggini...sekurang2nya kalau x mahu bertnggungjawab pada zuriat sendiri sekalipun bertindaklah skit dengan akal..jangan lah diperlakukan baby yang tidak berdosa sebegitu rupa....Seriuss sedih sangat....sekurang2nya berilah kepada sesiapa yang x mampu mendapatkan zuriat...dah sekali wat dosa x usahlah wat dosa untuk sekian kalinya dengan membunuh lak...Dunia mungkin kita dapat sorok tu pun kalau bernasib baik lah..tapi akhirat bukan orang lain nak tanggung si pelakunya sendiri lah jugak...Betul Tak?

Sorry lah kalau terlebih emosi...Sriussss sedih sangat kalau kes2 macam ni....

Kesian Baby Nih...

5 comments:

Mrs Lurve said...

dear...i yg pernah kehilangan baby lagi terasa sayu..sedih sgt2..xsgup nk tgk, bergenang air mata nie..sayu btl

YNA said...

dunia dah akhir zaman :(

SumeSakan said...

sabar ye dear...tu lah kekadang org yg betul2 nak baby banyak je halangan..tp yg jnis gini senang2 je wat baby gini...srius ckp 1st nampak muka baby yg kita kandung sndr rasa berbunga sangat hati...tp d sebabkan rasa takut..malu..diorang hilang akal sanggup bertindak sampai mcm nih...kesian baby yg tidak berdosa nih....

oli-go said...

hat yang ni mmg tak sanggup nak tengok.kesian gila kat baby tu..

SumeSakan said...

setuju dengan oli-go..sebab x sampai hati nak tgk dan kesian kat baby tu lah saya blur kan gambar...sedihhhhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...