-->

Tuesday, August 2, 2011

Yeahhh Impian Tercapai


Untuk pengetahuan korang aku ni benornya dari dulu minat menjahit…n untuk pengetahuan korang dari darjah 6 tau aku amik upah menjahit….best sangat dapat cari duit sndr…dapat 10, 20 pun da xcited gile… ye lah time tuh banyak tuh pn da kira banyak kan?

alkisahnya terjd bila mak aku perasan kebolehan aku menjahit since aku darjah 3 kot….aku suka amik kain perca lebihan org upah mak buat baju anak patung aku….comel sangat baju kurung kecik…dulu aku simpan…tp ntah mana entah menghilang….rogi klu dak leh masuk zoo…hehehehe..darjah 5 lah mak aku cungkil bakat aku…masa tuh mak terima tempahan banyak sangat…memang akupn nampak kekalutan emak…So, dengan slumber je mak bersuara kat aku…tahun ni mak x sempat jahit baju raya ang…klu ang nak baju raya jahit la sendiri..huaaaaa…memang aku sedih tau time tuh…tp berbekalkn semangat yang mak bagi…aku belajar lah potong kain n belajar ukur segala…then, hasilnya berjaya lah aku jahit baju raya aku tahun tuh…ingat ag warna kuning..sama ngan adik aku..

Sjak peristiwa tuh..apa ag, baju aku, baju adik aku, baju anak sedara aku suma aku amik contract….hehehehe…since tu lah aku jd tukang jahit….besttt…pernah sekali raya tuh masa aku form 4..RM500 jugak lah hasil jahitan aku…

Tp tu lah aku pandai jahit baju kurung je…sebabnya mak aku mmg x amik baju fesyen…so, mak borek anak rintik lah..hehe..masa aku abis form 5..mak aku suruh la aku sambung belajar menjahit…hmmm, berlagak time tuh…x nak…keras aku x nak…mmg minat..tp aku nak sambung belajar ikut yg aku minat….so, terkuburlah bakat aku tuh…cewahhh….tp aku still menjahit skit2 j e lah..x delah seaktif aku time sekolah dulu…tp tu lah bila pk pk balik…rogi lak rasa…klu x mungkin aku da ada bisnes sndr kan?bleh jaga anak sendiri…tp tu lah bersyukur je apa yg ada skarang…

Masa time aku menjahit ni la..slalu tanam impian..hmm sronoknya lepas nih bila aku da ada anak…leh jahit baju anak aku sendr…hmmmmm…akhirnya berjaya gak aku…nil ah hasilnya…da lama tau aku x menjahit since aku kja….last aku jahit langsir umah aku…tp tu langsir lah…hehehehe…baju memang lama dah kot…takut sangat x jd time nak try balik tuh…tp Alhamdulillah ada lah rupa baju…ekekekeke….

Gigih..nak siapkan hari tuh jugak
Yeahhh skit ag
Yeahhh da siap...model tido la plak...
Dan satu lg kejutan wat aku ada officemate aku nih nak mintak aku tlg jahit baju baby dia lak…adoiii ikutkan hati takut gak…ye lah br dok refresh tangan balik nih…kang x jd mampos aku…hehehehe…tp insyaallah…mak aku pn da wish gud luck kat aku…hehehehe…

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...