-->

Friday, August 12, 2011

Sara Kena Amik Darah


Mata Kuyu..On d way nak g klinik...
Hari ni bangun pepagi raba2 badan si kecilku panas lagi..disebabkan dah berlarutan selama 3 hari walaupun on off, kejap panas kejap tak…kami tetap amik keptusan untuk bawak si kecil kami ke klinik untuk pemeriksaan selanjutnya…

Jumpa je doctor, doctor trus check suhu…lepas da check dia ckp OK, x de demam panas…disebabkan on off tuh Doktor mintak sara diamikkan darah untuk pemeriksaan. Tunggu lah pulak kami kat bahagian makmal..aku dengar Sara nak kena cucuk mulalah gelabah…sian, takut dia nangis..nak pulak dengar ada baby meraung2 kena amik darah…ahhh lagi lah aku gubra…dan2 aku bersuara kat hubby suruh bawakkan sara…paham2 lah hati ibu ni lembut…kang anak x nangis mak yg nanis lak…hehehehehe

Tiba giliran Sara terus aku mendapatkan misi yang nak cucuk tuh…aku nih dah standby la kalau2 Sara nanis…duduk je terus misi say Hi kat Sara n amik tangan Sara untuk dibalut dipergelangan tangan tuh…jantung aku dup dap..dup dap…macam2 dah fikir nih…Sara tengok je tangan dia tuh…time Misi amik jarum pn dia tengok je…aku siap nak alih la pandangan dia takut dia teqoyak…sekali sume dia tengok dengan tenang…siap bleh gelak ag Misi tuh acah dia…cehhhh btol cakap papa “anak papa kuat”…hehehehe…Alhamdulillah tamat sesi amik darah..

Trus g scan kat bilik doctor balik untuk tunggu giliran…Yup dalam 20 minit da dpt jumpa…masuk je trus aku nampak result ujian darah kat screen kmputer depan doctor tuh…cewahhh macam paham ye…tp Nampak lah merah2 tuh…dlm hati da terdetik la nih…Adoiii ada yg x best ke nih?Duduk je terus dok cek kaki, tangan segala…Then dia tanya..

Doktor : kat sekitar rumah ada kes denggi tak?
Aku : Alamak saya baru tinggal kat situ…tapi x de dengar la plak…
Doktor : Awak tinggal kat mana?
Aku : Presint 14.
Doktor : hmmm…anak awak kena demam virus nih..darah putih dia rendah..(skit kot maksudnya..aku pn x tau)
Aku : (da risau)…darah putih rendah sebab demam or memang darah putih dia cam tuh..
Doktor : sebab demam..

Lega hati aku seketika…

Pesan doctor :bgi anak rehat yg cukup (tau rehat ke baby aku nih..hehehe), bagi ubat ikut time dan kalau suhu badan meningkat or tinggi sangat masukkan ubat bontot…

So, lepas amik ubat beredarlah kami dari klinik….

; ) moga cepat sembuh ye anak mama…sian dia

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...