-->

Tuesday, August 23, 2011

Ngantuk...ngantuk...



Gila hari nih nak bukak mata punya la berat…ikutkan hati x nak bangun makan sahur pun…My little Qaisara semalam x dapat tido…merengek je…mulut lak kja nak melekat dekat cik B je…yang peliknya x kenyang2 kah dia…lama gila punya isap…risau gak aku…tp memandangkan aku pn dah ngantuk tahap gaban..so, aku just susukan dia je…papa dia aje yang layankan karenah dia…sapu minyak kat perut segala…tu pun dia still golek sana golek sini..itu x kena ini x kena…check jugak situasi dia..sakit ke..apa ke kan?lama gak lah dia golek2 kiri dan kanan…kalau dak x pernah kot macam nih…So, papanya pun buat kesimpulan maybe baby banyak tidor kot waktu siang…tp sebelum ni walaupun dia tido banyak waktu siang..tido malam dia still ok…x de la sampai mcm ni kan?

So, aku pun try la kaji...Antara punca baby sukar tidur malam…

  • Kemungkinan baby sedang lapar – tp semalam rasanya x mungkin semedang nyot nyot aje..
  • Kemungkinan baby sedang kepanasan/kesejukan– rasanya masalah ini jugak tak…sebab aku check peluh pn tak…sejuk sangat pun tak
  • Kemungkinan baby kembung perut – yup aku dah check x dak la pulak bunyi boom booom
  • Kemungkinan keadaan bilik terlalu cerah – x de plak..kami guna lampu samar2 je…sebelum nih dalam cahaya terang pn dia bleh tido
  • Kemungkinan papmpers basah – yup da check n gantikan pampers still sama

Adoi..pening mama pikir sampai mama yang terlena..hhehehehe..agaknya my baby nak ajak main kot…adoiii agak2 la sayang..itu time tido…malam ni jangan buat mama dan papa macam ni lg ye…Sara baik kan?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...