-->

Tuesday, August 16, 2011

Lawak bagi aku...korang x tahu lah



Bulan puasa nih mesti korang pun ada cerita yang mencuit hati korang smpai tergelak2 beringut katil kalau teringat..hehehe…ni cerita aku…macam biasa sebelum tido aku akan setkan semula alarm dari kul 4:40 ke 4:50…hari2 macam tuh…hahahaha mesti korang kata baik setkan trus averyday 4:50 kan?so macam biasalah…bila alarm bunyi je di pagi hari untuk aku bangun prepare apa yg patut untuk bersahur…mesti aku akan ttup n tido jap 5 minit… So, lepas da terjaga kembali tadi…dengan pantasnya aku turun ke dapur sambil tengok jam kat ruang tamu dalam samar2 cahaya… oppss da pukul 5..so trus aku panaskan nasi, lauk dan hidang apa yg patut…lepas dah hidang lauk…seperti biasa aku akan bancuh air milo untuk kami berdua…”MILO2 ANDA JADI SIHAT DAN KUAT”..hehehehe….
Sedang aku bancuh milo tuh, tetiba my hubby menjengulkan diri di tangga sambil menegur aku….Tiba2 dia bersuara bila dia tengok jam…

En. Suami : Mamaaaa….baru pukul 12:00 lah…
Aku : Haish mana ada…da pukul 5 lah (dalam hati jam tuh habis bateri lak)

Trus my hubby pergi ke tv n tgk jam kat decoder astro tuh…aku lak asiyk dok sendukkan nasi…

En. Suami : Btol la maa baru pukul 12.
Aku : Haaahhh (Trus dapatkan jam tgn aku atas sofa)..Ahah baru pukul 12 lah…macam mana nih air da buat…Papa bleh ke sahur sekarang..
En. Suami : Papa x biasa…huuuu…

Aku pn simpan la blik nasi segala…huuuuu lawak sangat…rupanya yang aku tgk pukul 5 tuh…jarum panjang dok pukul 12…trus otak aku bertindak balas ckp pukul 5…cehhh…trus x leh tido…kejap2 aku asyik gelak je sampai terhinggut katil…hapo dah…jam bunyi tuh hanyalakh igauan aku…mimpi rupanya…tak pasal sahur pagi nih dengan Milo sejuk…ekekeke

So, teladan dari cerita ini...sila pastikan jam btol2 baru bangun k...hehehehehe

4 comments:

Mrs Lurve said...

aduhai makcik...mimpi sal pa la tue...aku boleh bygkan ok hehehehe

SumeSakan said...

hehehehehe...tu la sal..bleh plak mimpi bunyi alarm ttup alam segala...hadoiii..
nasib baik x mimpi buang air kcil cam dulu2 tuh...klu dak basah tilam...hehehe

Cikgu Jack said...

nasib bek kul12 tgh malam..kalo kul 12tghari rasanya buat tatau ja la, makan kenyang2 basuh tgn segala bagai2...tgk2:::ala maa, dah kul 12tghari la...rezeki kita la neh...hehe~

SumeSakan said...

hahahahaha...klu 12 tgh rezeki namanya...ekekeke..tp klu 12 thg hr la kisah ni kompom mamai tahap gaban tuh...ekekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...