-->

Friday, September 30, 2011

Sara Sakit But Steady


Semalam pagi2 buta bawak Sara g hospital..mau dak start kul 3 lbih kot dia muntah2 sangat dasyat…at 1st memang x tahu dia muntah2 nih..memang terasa lah aku tido dalam kebasahan..tp x tahu lak muntah my baby…penat sangat kot sampai x perasan…Sara lak x de lak merenget2…yg bleh kami sedar dia muntah dengar bunyi bwekk bwekk je..pastu dia tidor balik…sian dia banyak btol dia muntah…habis bertompok2 la cadar kitorang pagi tuh…start saat tuh x dapat lah aku lelapkan mata asyik tengokkan keadaan my baby je…yg peliknya x de lak dia merengek sakit or whatever…bila tengok makin teruk trus my hubby decide nak bawak g sepital check..dalam tengah siap2 tuh..dia muntah ag…sampai kuar muntah hijau..means perut dia da btol2 kosong la kot…nangis gak lah aku yg x berapa kuat nih…

Sampai je kat sepital terus register kat Triage tuh…tengah sembang2 ngan MA kat situ leh lak Sara wat2 drama "ek..ek..ek..bwekkkk"..kuar ag…Huuu aku sedih tp baby tetap menten…tersandar je dalam pelukan aku tuh..diam je…

Sian anak mama lembik sudah..
Muka kat Hospital...Diam je..
Jumpa je en. DOK, di check la apa yg patut…sambil menasihat apa yg patut…sampai turn nak check mulut dia..leh lak dia lontarkan senyuman sehabis manis kat doctor tuh…adoiii anakku tahu lah doctor tu hensem pun…tp ingat2lah skit awak tu sakit…hehehehe..then, dok just bg ubat tahan muntah je..sebab my baby x de demam or cirit sume…then klu x dak perubahan sampai petang dia mintak bawak balik ke hospital..

Alhamdulillah lepas je amik ubat kali pertama..muntah dia da kurang…lega aku rasa…Cuma kalau dia terbatuk skit tuh..terkuar la jgak balik…tp x de lah macam pepagi buta tuh..macam sebotol punya muntah…bagus sayang..anak mama & papa ni memang kuat…x nangis sebab x nak mama & papa riso kan?

Disebabkan petang tuh da ok…So, papa plan nak bawak Sara g jalan2 Taman..Kesian da lama mama & papa x bawak sara jalan2 kan…Hahahaha da dekat 2 tahun dok Putrajaya baru sampai Taman Wetland nih haaa…Hahahaha..Insyaallah lepas ni kita wat aktvt petang tenangkan fikiran kat Taman2 Lain plak na..…hehehehe


Ok ni kisah pg ni lak…x dpt tido ngan nyenyak since semalam…kalau malam kemarin dia x merengek..malam ni merengek2 lak dia…sakit perut nak buang rasanya..dari awal pagi sampai kul 6:30 baru kuar..sian anak mama...mak..emak…semua bunyi.,..sedih lak..dan2 teringat kat mak aku kat kampong…mau dak kalau aku sakit kepala or sakit perut gini lah gaya aku…hahahahaha…bocor rahsia sudah…tp yg sangat terharu…mak aku akan usap kepala aku…sambil ckp…hmmm mak x tau nak wat cam na…kekadang smpai mak aku ngalirkan air mata tau…maybe x tahan tengok anak dia sakit mcm tuh….pastu terus jelum kepala aku ngan air..sedih sangat teringat detik tuh…sekang aku lak da jd mama…insyaallah anak mama..mama akan jd mama terbaik untuk sayang juga ye…”sedarlah wahai sesiapa yang membaca coretan ini..sesungguhnya berkuranglah sakit yang ditanggung andai berada dalam pelukan yang tersayang”…hargailah insan2 tersayangmu…chewahhh..tp ni betul k..srius btol…hehehehe..

4 comments:

- AZIE - said...

wah betul..kdg2 sakit, xyah g klinik, duk dlm pelukan tersayang pun trus ilang sakit wakakakakakaka...

SumeSakan said...

hahahaha tau x pa...tu lah kena amik perhatian lebih je kat org yg sakit nih..tambah2 pompuan cma kita nih...adoiiiiiii..manja lebih aihhh

- AZIE - said...

cian sara..nangis..

SumeSakan said...

memang kesian dear...macm ni punya gaya mama pun nanis sekali tau...bila da tau kenapa dia nanis br ok perasaan...klu dak ???????????? ja...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...