-->

Friday, September 23, 2011

Pertandingan Nyanyian Anjuran Puspanita


Dengar bab nyanyi nih memang minat aku lah….x dapat nyanyi tengok pun jadi lah…kebetulan membe office aku nak join pertandingan tuh…so, aku pun amik la kesempatan nak ikut..hehe kononnya nak menyokong la tuh…tp dr awal membe aku nih dah bersuara dah.”Aini..masuklah..bleh je..akak pun baru register hari nih”..dalam hati segan la aku..da la dah lama x test suara..setakat dalma bilik air ada lah…hahahahaha…kalau mengimbau zaman muda remaja dulu ye lah selalu la go karok…ekekekeke…

Masuk je dalam dewan tuh dah dengar peserta tengah test suara…yang akak ni pun pegi lah mencelah tengok lagu yg dia nak nyanyi tuh…lagu nyanyian Siti Nurhaliza..sekali dalam banyak2 list dok ada tuh…lagu siti ada 2 je..hahaha..terpaksa lah tukar lagu last minute…lagu apa aku dah lupa..hehehe..pastu dia pun test la try nyanyi..yup memang merdu suara akak nih…serak2 lemak manis gitu…aku pun tgk microphone pa ag ketaq tangan aih…ekekeke…tapi still bleh control ag….pastu masa duduk2 kat kerusi tuh membe aku ni dtg selepas register then bersuara…”Aini, masuklah aini..x ramai pun”…memandangkan aku duduk betul2 dekat dengan meja hadiah n terdengar skit perbualan urusetia yang mengatakan stiap peserta dpt hadiah n hadiah yg aku tgk tuh bleh la tahan..cantik…then teruslah aku pegi daftarkan diri..hahahahaha..lawak bebenor aku terlibat…x de pernahnye aku nak masuk pertandingan segala nih..tau plak aku nih jenis darah gemuruh skit…

Mula2 aku pilih nak nyanyi lagu ziana zain (Kemelut di muara kasih)..siap da register tuh…then try nyanyi…tetiba rasa x confident sebab dah lama x bawak lagu nih…tinggi gituh…kang gemuruh datang suma jadi caca merba lak…ekekekeke…pastu masa majlis da nak start trus tukar lagu..”Menghitung Hari”..hmm buat2 confident je lah…just suka2…nak menang confirm dah tahu tak akan…sebab diorang yg lain nih siap ada rehearsel segala…ada yg nyanyi bawak frame bagai…kami nih dengan x practice segala..main nyanyi ja…hahahahaha..tp ok lah ada lah jugak kenangan bawak balik kan?hehehehehe

Kak Nor Yang Best
Abg Hermantino dan (Alamak lupa nama) selaku juri
Barisan Hadiah Untuk Para Peserta dan Pemenang
Geng BPPA
Semapat Lagi aku nih berposing sebelum naik pentas..ketaq wei..
Huuu penuh syahdu...
With Kak Linda From DBP (Dewan Bahasa Pustaka)
Posing Jap
Hadiah Yang Aku Dapat Selaku Peserta


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...