-->

Friday, September 30, 2011

Akai Bila Kena Tahan JPJ


Tadi email2 dengan My sis kat kampung...terkuar la Isu nih...Dia kena tahan dengan JPJ..dalam hati dia memang tau dahh ahh tinted keta dia gelap...then aku mintak lah adik aku cerita apa jd..ni haaa aku copy paste apa yg dia anto...rasa cam best gak untuk di share nih...ekekeke


Email From My Sis

Depa suruh parking sebelah la da kena tahan..
Pastu adik da gabra da..

Nie la perbualan kami…

JPJ: Lesen IC?
(terketaq2 adik bok kuar)
JPJ: Ha awat tangan ketaq2?
Adik: ya la en, saya tau la saya salah.. en tgk la tinted sy gelap mana?(ni yang x tahan nih jujur sejujurnya)
JPJ: ha da tau salah awat boh gelap2..
Adik: saya bawa anak saya en..saya kesian kat dia panas..
JPJ: kamu sorg ja ada anak..saya pun bawa anak jg..
(buntu akal adik)
Adik: anak saya sakit mata en..(idea datang)
JPJ: sakit apa pulak..jgn dok buat drama..
Adik: tak en..(airmata da kuar da)..anak saya da sakit mata en..doc kata saluran air mata dia sumbat..klu tak boleh cara tradisional anak saya nk kena wat pembedahan en..
JPJ: awat teruk sgt ka mata anak kamu tu?
Adik: sy tak pasti..tp saya ada surat doc utk masuk pakar..?(adik pun bok kuar surat)

Dok sat tuh kawan dia mai..

Kawan JPJ: ha apa kes?
JPJ: wei kesian wei anak dia mata sakit..
Kawan JPJ: mana surat?
JPJ: la nie surat dia aku tgh baca nie. Tgk anak dia umur 9bln stgh..
Kawan JPJ: mmm suruh buat surat doc la.
JPJ: la nie surat doc la nie..hang tgk la nie kawan aku dr azhar..
Kawan JPJ: la ni klinik sebelah rumah ak..
JPJ: ha laki kamu mn? Kenapa tak bawa anak p klinik?
Adik: laki saya, laki saya
JPJ: laki saya laki saya..
adik: *********** (adik p melatah pulak…pecah la rahsia)
JPJ: la kesiannya kat kamu..mcm2 kamu nie nuh..tak pa..kamu amik no telepon saya..klu kamu kena tahan lagi suruh mereka kol saya..
Adik: terima kasih en..

Pastu semalam dia mcg..tanya ziqri..
Poyo sj ah tuh..
Nak p buang ah tinted tuh..
Kebetulan ada surat doc adik p klinik semlm
Kira menipu tak nie..
Tak kan..?
Takut plak..


Hahahahaha...ni lah adik aku yg paling aku sayang kat dunia...jujur kan dia...mcm mana pun u r so sweet dear..luv u so much...yg msg tanya pasai anak tuh x tahan tuh...nak tambah tanggungjawab ker?ekekekekekeke

8 comments:

- AZIE - said...

heheheh msj tnya sal ziqri, baik pulak JPJ tue kekekekeke..nape dgn ziqri? serius ke?

SumeSakan said...

Tu la pasai terlebih caring tuh...ekekeke....ala Zikri kan since dari jengoikan muka di bumi Allah ni lagi mata dia sentiasa digenangi air...wahh ayat....tu Ijat g Check tuh...

- AZIE - said...

owhh...mcm anak buah i, since dia lahir mata dia sentiasa digenangi air..kena cepat berubat tau, sbb bila dh besar penglihatan akan kurang jelas. Alhamdulillah bila my sis amalkan Permata Hijrah, dh nmpk kesan yg baik.

SumeSakan said...

ya ka...hmmmm kena inform ijat lah mcm nih....permata hijrah yg mana ek...nak kena servey la nih...hehehehe....

- AZIE - said...

Permata Hijrah tue memg khas perubatan secara Islam, nak pakai dia pun bukan men pakai jer, kena amek wudhuk sblm bg pakai dkt anak, tp xpasti utk baby ok ke x, search dkt internet, kalo dkt Seberang Jaya nie, ada dkt area Sunway satu line dgn Bank Rakyat..pe2 pun cek up dulu dgn pkar dan tnya pendapat diorg.

SumeSakan said...

ok x pe..klu ada pape berkenaan ngan Permata Hijrah nih I mintak Ijat tanya U nah...hehehehe..Papepun thanks k for d info..sayang U...huhuhuhu

- AZIE - said...

sayang I..erkkk terharu lagi huahuahuahua..

SumeSakan said...

erkkkk.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...