-->

Wednesday, January 11, 2012

My First Ever Karipap


Haaaa ni lah sentuhan pertama seumur hidup aku wat karipap sendiri….sebelum ni cam biasa ahhh inti dan doh da siap baru tolong klim…tu pun kena gelak mampus ngan mak aku, klim macam hapo ag….bajet cantik habis ahhh tuh,,,bg aku lah…ehehehehe…lepas godek2 bakul bawang sekali ternampaklah ada 2 biji kentang n terus bersora kat en. Suami…hasrat hati nak wat karipap….gila bersemangat…terus la aku mula aktiviti satu persatu sampai lah siap doh n inti sume….lepas dah prepare sume…letak lah bahan2 tuh atas meja…yg bestnya dgn confident trus en. Suami pegang n klim…wahh dlm hati aku tera nya en. Suami aku nih…ye lah, sejarah hidup dia pernah tlg mak dia watkan karipap untuk jual…sekali hasil pertama terus wat kami gelak pecah perut…

terus terpacul dr mulut aku....Haloooooo…macam tu ke gaya orang pro buat….hehehehehe….nah la korang tengok lah sendiri hasilnya….yg comel skit tuh aku wat lah….hahahahaha comel bg aku tp kompom comot bg korang k….(tolong jgn gelak k)…setelah siap aku simpan dalam fridge…bila lapaq baru goreng..bleh macam tuh?huhuhuhu…nak jamu orang untuk hasil yg x semnggah nih kompom la tak kan?malu sehhhh….hehehehehe

Ni inti hasil Inti Karipap main campak2 aku....minyak utk tumis,bawang putih, bawang merah, serbuk cili, rempah sup, daun sup, daging dan daun sup....

 Sebabkan aku x boh kari dengan slumber je en. suami bersuara...."Mama, yang ni x leh panggil karipap...kena panggil supap...."sabor je lah...katenya sebab aku boh rempah sup...cehhhhh....

Hahaha ni hasil mian klim2 kitorang....coo teka yg mana satu hasil tangan my hubby...huhuhuhu

6 comments:

Mrs Lurve said...

ok..jujur tau..xpandai nak klim karipap guna jari.mesti mcm2 betuk jd, sat senget, sat terlenyek huhuhuhu tp lama gila kot xmkn karipap sedap kat desa murni tue

CIK MAY said...

hubby pun tlong?i like..;) mesti yang kepet2 tu hubby buatea...haha..pe tah name yang kepet2 tu...haha. xtau..tau mkn je..

C` Ayob-Ilmu Asas Hidup said...

waaaa kau sangat suka karipap...huhuhu...mintak satu le...heheh....

athlea said...

awek..cantik jek aku nengok....
bak mai antaq kat aku sikit...hehehe

SumeSakan said...

Mrs . Lurve : samalah kita..tu yg sampai tergelak2 klim karipap tuh...cm hapo ag..

Cik May : tu la tuh...hubby yg xcited lbih time nak klim nih...tapiiiiiiiiiiii....hahahaha...tp ok lah kan mau gak dia nolongnya...

C' Ayob : nak ke...ada ag dlm fridge tuh...mai amik na...huhuhu

Athlea : hahahaha...ilusi gambar...jangan tertipu k...hehehehe

Nadiah said...

saya dah follow blog awak dan dah letak dlm bloglist saya..thanks follow saya ye....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...