-->

Wednesday, November 9, 2011

Majlis Korban Dan Aqiqah Kat Kampung

Alhmadulillah raya haji kali nih dah selesai sudah kenduri aqiqah buat My baby Qaisara dan abangnya kat kampong…Share sorang skit bagi cukup jgak 7 Panggu (hahaha baru kena gelak semalam sebut panggu..panggu means bahagian k)…3 panggu untuk aqiqah dan 4 panggu lagi wat korban….Raya pertama, lepas je semayang raya terus lah my hubby, ayah, mak n sesapa je lah yang terlibat dengan ibadah ni terus ke tempat sembelihan untuk laksanakan akad masing2…Cam biasa aku n adik aku x dapat join…kena masak weiii…diorang request soto…so, kami yang kat umah ni wat aktivit cincang ayam…hahahha x bleh blahhh...nak jugakkkk!!!!!

Ok, korang layan je lah gambar yang x semenggah dari aku nih sepanjang majlis sembelihan, kenduri sume…yang x bestnya kali nih x dak gambor family…mau dak suma pakat sibuk dengan lembu lah, dengan masak lah, dengan periuk belanga nak masak lah, dengan bawang dan sewaktu dengannya lah….last2 baru teringat…lorrrrrr gambar aku anak beranak pun x de…hmmmmmm x pa lah simpan raya tahun depan la plak…ekekekeke

My Sis - Akad Korban (1 Panggu)
Abang Ipar - Akad Korban (1 Panggu)
My Mom - Akad Korban (1 Panggu)
Abang Pooh - Akad Korban (1 Panggu)
My Adik Ipar - Aqiqah (2 panggu untuk My harith Zikri)
My Hubby - Aqiqah untuk My little Qaisara
Zikri dengan Tokwannya
Lembu kena lapah...

Oooo gini rupanya proses lembu ye
Gotong royong..brother nih aku memang x kenai
Lagi...gotong royong
Maklang dan Abang aku...rajin lak abang aku nih...
Abang Pooh...terpaksa masak kat dalam..hujan weiii
Abang aku lagi sorang...rajin benor anak2 dia nih....sedondon gituh
Upacara doa selamat
Makan Time
Sempat lagi dalam kelang kabut tuh...My Mom dan Ijat

Nasi Daging (Hidang dalam Talam) :- Korang pernah makan?ni lah ropa dia...satu talam dalam 3~5 orang makan..best eratkan kasih sayang nih...hehehehehe
Best :- Sup Gear Box...sedut abis
 2 Orang budak baik....time orang sibuk2 tido lak bebudak nih....baik kan?hehehehehe

My Little Qaisara
My Harith Zikri..Tido2 Ayam
OK selesai sudah majlis nih..alhamdulillah..makan sampai muncit...hahaha yang bestnya my hubby kena dera teruk..kena basuh perut lembu sampai terpeleot sana sini...ekekekeke..yang pentingnya enjoyyyy.....hehehehehe

nota kaki :  dari pengalaman nih baru aku tau rupanya dalam bahagian sekor lembu bleh digabungkan untuk Aqiqah dan korban sekali...korang tau tak?hehehehe

2 comments:

- AZIE - said...

nmpk my daddy kt c2 hehehehehe...
sup gear box tue yg plg sedap..

SumeSakan said...

tu lah i usyar je daddy u tau..tapi x berkesempatan nak sembang...hehehe..yup sup tuh memang terbaek...cicah ngan roti panas2 lagi power...ekekekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...