-->

Thursday, November 10, 2011

Cerita Hari Nih @ Klinik Putrajaya

Hari nih pepagi buta aku dah msg my bos mintak masuk lambat skit coz nak bawak my little Qaisara ke klinik check up for 10 month...benornya appoinment nya semalam tapi aku just wat bodo je daftar n amik no. as appoinmentnya...pastu nurse pun x de tanya banyak then trus bagi kad scan untuk temujanji my baby....Yup untuk temujanji 10 bulan ni just timbang berat je..x de cocok2 k....

dalam proses tengah buang baju segala...dia ada la tanya perkembangan My  Baby....sume yang dia tanya memang Sara dah laluinya...bleh duduk sendir?Yes...Still Breastfeed?Yup..Bleh?bleh?macam2 lah dia tanya...pastu yang x bleh blah dia tanya aku Sara dah bleh bye bye sendiri ke..beriya lah aku cakap dah...memang dah pun..beriya je...dua2 tangan dia goyang tau(macam kita bakor je pun ada..ehehehe)...Tp leh plak time Misi tu bye bye kat dia, dia wat  muka poyo je..cam x de pape berlaku...cehh saje je nak malukan mama ye..gigit pipi baru tau...sampai sudah tau dia wat dono je...sabor je lah....kang misi tu cakap aku lak yang beriya lebih..hehehehe

lepas dah timbang segala..mulalah lagi sesi berbual aku ngan Pembantu perubatan tuh...seyes aku memang tunggu time nih sebab nak melegakan kerisauan aku...

Lepas je pakaikan kembali pampers kat My baby terus aku dapatkan Pembantu perubatan tuh

Aku : Dr, nak mintak check sat belakang anak saya nih...saya perasan cam belakang dia bongkok skit la...
Pembantu perubatan A : Mana?(sambil2 raba belakang Qaisara.....Ok kot..
Aku : Cuba Dr. tengok betul2 nih...seyes bila dia duduk saya nampak macam pendek..(still x puas hati...naluri ibu kate)
Pembantu perubatan A : Ok kan AAAA (sambil tanya pembantu perubatan sorang lagi..aku xingat nama dia sebut)
Pembantu perubatan B : OK je....x nampak pelik kat mane2..
Aku : Ye ke..alhamdulillah (nada kuat skit)...hilang kerisauan mama dia nihhhh...(dengan terujanya)

Terus diorang gelak kat aku tau...Nape Poyo ke kenyataan aku tuh(dalam hati laaa)....diorang gelak cam aku wat lawak je...maybe air muka aku time tu kot ...hahahaha..seyes lega tau...

Pastu lepas balik dari klinik..niat d hati nak bawak Sara masuk office...masuk je office ingat nak diam2 lah x nak kecoh2 bawak baby...siap pasangkan toto dia bawah meja ag...sekali dia meragam weiii....dia nanis kuat2...pastu aku acan dia..dia senyum lak..lepas senyum nanis ag...adoiii seyes aku sangat malu...siap CC Unit aku masuk tegur ag..."Laaa bawak sara ke kuat benor suaranya"...huaaaa terus aku call hubby mintak hubby jagakan kat umah...sian gak kat dia x pernah jaga Sara sorang2 gituh...Since semalam tau sara meragam...rasanya gigi nak tumbuh kot...dah 10 bulan gigi x jengoi2 ag...adoiiii....ok lah nak time dah...nak balik jumpa my Qaisara...rindu wehhhh..byeeee

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...