-->

Friday, July 1, 2011

Apa Pendapat Korang?

Nak Kehidupan Yang Bahagia & Diberkati?

Apa pendapat korang klu menantu lelaki bersuara macam nih kat anak prempuan seseorang..."X payah nak bagi apa2 kat mak u..I x izinkan...klu x, adik beradik lelaki u yg lain lepas tangan...sepatutnya diorang yg bertanggungjawab nak support kluarga"...sdihkan klu prempuan tuh adalah kita...dialog ni lah btol2 menarik perhatian aku masa tgk drama "Tempatkan dia di syurga", lakonan Zamaul Hisyam n yg lain aku x kenal...ekekekeke

Sedih pk...klu dpt suami mcm nih confirmlah kita rasa tersepit kat tengah2...sedih, meruntum jiwa, x tenteram, gelisah semua ada lah...ye lah..klu ingkar maksudnya derhaka...n sbelah lg adalah mak kita yg menjaga kita dr kecil...bg aku x patutlah si suami2 melayan isteri mereka mcm nih..smpi x benarkan isteri balik umah maknya sendr...x terfikir kah kaum adam seperti ini yang mertuapn macam mak sendiri jgak..jagalah hati mak2 kita nih...hati isteri...bkn apa bila bersikap mcm nih x ke mengeruhkan keadaan rumahtangga tuh sendiri...mustahil x terdetik sekelumit meluat, menyampah segala kat hati masing2 kan?mana best rumahtangga macam ni dipenuhi selumbar menusuk2 kaki yang memijak...chewahhh,...huhuhuhuhu...

Senang ckp...fikir lah yang kita juga akan menjadi ibu & ayah kepada seseorang suatu hr nanti...macam mana kalau menantu kita lak layan kita & anak kita macam nih...mesti kita x nak kan?so, beringat lah, utk kalian & diri aku sendiri yang khidupan ini umpama pusingan roda...skarang mungkin kita d atas...kedepan nant x tahu lagi...silap2 kena batang hidung sendiri kan?

Aku selalu pegang pesanan abang Pooh aku...nak murah rezeki dengan mak ayah jgn berkira...x kiralah mak ayah sendiri ke mak ayah mertua ke...sbab allah tu maha kaya...insyaallah pintu rezeki sentiasa terbuka untuk kita berkat doa mereka...ni general k, bkn dari segi wang ringgit je tau..dari segala segi k....k renung2kan dan selamat beramal...ekekekeke

2 comments:

Anonymous said...

patutlah mcm kenal je ayat tue hehe....cerita tue best tau

semuasakan said...

yup best..nasib baik tgk x smpi habis...kalu x confirm meramu air mata...tau ending pn baca dari coretan sapa ntah...ekekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...