-->

Thursday, February 14, 2013

Bijak Ke? Teliti Ke? Memahami Ke?

Al-kisah...toyyib...

Untuk pengetahuan uols si kakak neh 2, 3 menjak neh memanglah menyerlahkan sifat kekakakkan beliau dengan cara layanannya terhadap adik dalam entri lepas...yang aku nak cerita kali ni lak sifat beliau yang rajin nak membantu mamanya dek sifat keprihatinannya..kononnya lahhh..

Cerita 1 : sejak dah beradik neh...memang senang lah nak mintak tolong..contohnya sediakan wet tissue, amik pampers, amik bedak n barang2 baby yg dia kenal lah...bila adik berak...kakaklah yang selalu amik pampers adik buang..thanks anak mama...

Cerita 2 : sejak mama pantang neh..dia selalu nampak mama sapu itu ini kat badan mama...skang neh lepas mama mandi mama akan sapulah minyak panas lepas bersalin kat tangan kaki sume...kekadang tuh saja la ngadu..sara, mama sakit...sambil boh minyak tuh..kkadang tuh dia sibuklah nak tolong sapu dan urut dan kekadang tuh kuarlah dari mulut dia...sian mama..sian mama...cooo tengok gaya dia menyapu ubat dan ngurut cam ne..


tengok dah abis proses sebelah kiri dia mai boh sebelah kanan lak..baik btoi la anak mama neh

Cerita 3 : macam biasa bila mama mandikan sara dari dulu mama akan suruh sara berus gigi...sabunkan sara satu badan...tangan, ketiak, leher, kaki dan seterusnya lah sampai bersih..nak dijadikan cerita satu hari tuh..mandi ngan sara macam biasa..entah macam mana lepas je sabun dia..saje lah mama neh bersuara...saraaaa...sapa nak sabun mama neh sambil dduk di lantai...pastu dia bersuara..'maih..maih'erti kata lain panggil mama...sambil tangannya picit sabun..terus sara sabun mama sebijik macam mama buat kat dia..oh anakku..kamu memang cerdik sayang...dalam diam kamu memang simpan dan belajar sesuatu..

Cerita 4 : setiap kali lepas mandikan adik dekat umah tok wan..mama mesti angkat balik hos air, tuang air dalam besen dan letak dalam kolah kembali..sabun lak mama akan susun tempat sabun dan macam biasa pampers sara akan tolong buangkan....memang aku perasan kalau aku lupa salah satu neh mesti dia akan bersuara sambil bangun buat yg sepatutnya dan mintak kita letakkan barang kembali ke tempat sepatutnya...hahahaha..ni maknya iaitu adik aku memang terkena..lupa angkat balik hos air...sambil pegang hose tuh dia bising2 sambil terlompat2 sebab nak letak x sampai...pening adik aku x paham..sekali aku bgtau yg dia suruh simpan balik hose tuh..tersenyum adik aku tuh...hmmmm ikut perangai sapa lah ni sayang , x leh silap ckit ye..tapi x pe mama suka ketelitian kamu nak..sebijik macam mama..kikikikiki

2 comments:

Mrs Lurve said...

kemain sara ngurut...siap tampar2 lg betis mama tue..mesti sedapkan mama hehehehe

athlea said...

amboi....of course la teliti mcm ang..
teringat mase kat ukm dulu...
kalo kami 3 org tak letak brg kat tmpat btol....mau ang bising ngomel2..ahahhaha..yg slalu jdi mangsa shek..h.ehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...