-->

Monday, June 4, 2012

Durian Dari Kampung

Ok muncul kembali...sbuk bebenor bbrp hari nih....uols sume sihat?aku tgk dok jimba2 g ngan fmily aku dari kmpung lg ni haaa...esok br diorang blk penang....seronok sgt dpt lpas rndu...da lama diorang x dtg brkunjung umah aku ni haaaa.....yg bestnya bila dtg dari kampung kompom la mcm2 d bawa sbgai buah tangan...dengan buah sukunnya, dengan makanan dr kampung dan mcm2 lglah...yg plg best ni haaaaa....

buah doyan dari kmpung...ni hasil ayah aku tanam...ada 3 batang pokok doyan...hasilnya anak cucu dpt mkn...jadilah kan?bawak banyak...tp nyinggah merata tinggallah sebijik habuan kitorang..oklah kan 2 org mkn...sara x leh join mkn demam x baik ag..huhuhu

papa nak kopek doyan kasi mama mkn...nyum..nyum..

jom layan aksi sara ngetest duri doyan....mula2 x tau terkenalah ketajaman duri doyan tuh...pastu dah start beringat..bgus2...hehe...layanzzz....







Beriya tunggu papa kopek smpi abis...sekali dpt mkn secoet je...demam kate...rasa sdah...huhuhuhuhu

p/s: kepada yg sy x sempat bls kunjungan ag sorry bebanyak ye...banysk lak aktvt skang nih...insyaallah kunjungan persahabtan nih skn menyusul lpas ni..syg uols sume....

10 comments:

izan mama mia said...

durian dh gugur?????....

SumeSakan said...

Izan mama mia : haha doyan special x sama musim ngan yg len....dia rasa dia nak berbuah dia berbuah...huhuhuhu

Mrs Lurve said...

la bestnya menjadi tanam kat umah, kitorg tanam nak tunggu berjanggut baru tumbuh, tue pun sebijik kej..last2 tebang sudah pokok tue huhuhu

mamavogue said...

nyumm!
baru je lepas hajat sabtu lepas :)

SumeSakan said...

Mrs lurve : alhamdulillah dear ada yg mnjd ada yg x...yg x jd pun tebang sudey...nyemak je...huhuhuhu klu ada pun...

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

kat kampung is dah meriah.. dah merasa dah.. bes... (^___^)

Rapunzeel Cikilolo said...

seronok betul sara tengok durian. haha!

SumeSakan said...

Mamavouge : ohhh awakpun pebret doyan eh..huhuhu

SumeSakan said...

Eeiyss : wah mesti dusun bagai nih..jelesnya....

SumeSakan said...

RC : mmg seronok siap nak tepuk kulit doyan tuh...seb baik slow..klu dak kompom berderemen tapak tgn...huhuhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...