-->

Thursday, June 2, 2011

Kafein Kurangkan Penghasilan Susu..Betul Ke?

Actually aku pernah dengar orang ckp2 tentang isu nih...Untuk pengetahuan korang aku ni memang penggemar nescafe n kopi la...tp x penah la detect yang pengambilan tu boleh kurangkan susu..sebelum ni lah...hehehehe..

Hari Isnin lepas unit aku ada wat mesyuarat...dlm mesyurat tuh ada la mkn2 skit..and minumannya nescafe lah..aku ni mmg terangkat la dgn nescafe..dlm blik meeting je aku rasa 5 cawan aku bedal kot....sedap la katakan...CC tempat aku bancuh..hmmm terliuq aih tulis pn...ekekekeke...korang tau x, tak ckup dgn tuh...tgh hari aku tgk ada lg balance nescafe tuh...so, aku pn bedal la lg....ptg pn sama tau...kiranya 7 cawan la aku habiskan hari tuh....memang kow2 punya aku bedal...ekekekeke..

Tp yang x bestnya korang tau apa effect nya...hmmm esoknya tuh...sekali pump nak dpt 4 oz pn bercinta tau....mula2 aku ingat maybe aku kurang mnum air hari tuh...apa ag lpas je pump aku mnum la air putih banyak2...tp yg x bestnya lagi....penghasilannya ttap sama..4 oz ja...sebelum nih sekali pump alhamdulillah la bleh dpt 7oz...stok sehari dlm 24 oz...tp hr tuh 13 oz ja total sehari...seganda kan kurang....hmmmm so, lpas ni kepada aku, dan sesapa saja lah yang tgh nyusukan baby tuh beringat la ye...jgn nak sedap tekak korang je...sian baby kan da kurang stok...hehehehehe

Seb bek la hari berikutnya tu ok blik...back to normal...klu dak risau nya aku...hehehehehe...apa yg aku wat..aku just mnum air putih banyak2 je untuk nuetral kan blik apa yg x nuetral...huhuhuhuhu...so, dr peristiwa ni dapat la pengajaran skit untuk beringat2 d masa akan datang...hehehehehe

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...