-->

Thursday, June 23, 2011

MC...MC...MC

Khamis lepas x semena-mena migrain aku menyerang dgn dasyatnya...bangun ja dr tdoq kepala rasa cam nak pecah...chewahh melebih plak citer...apa ag en. hubby pn nasihatkan aku x yah dtg kja la..tau aja lah aku kalau kena serang ngan penyakit nih kompom lama...so, tido blik lah aku...bangun ja dr tidoq trus siap2 g klinik...cam biasa lah lpas2 d check oleh doktor maka dpt la MC sehari....Balik dr klinik trus cari mkn n lpas mkn, hubby bg mkn ubat n aku trus lena...hehehe..Petang skit kepala cam dah ok...tetiba dpt msg dr Ummi Sara yg dia x dpt ngasuh Sara esok hari...sebabkan malas nak pk...aku pn bertekad pnuh azam nak berulang dr PJ..means tinggalkan Sara dekat neneknya lah....maka bertolak lah kami mlm tuh g PJ...

Keesokannya tuh..ingat da baik lah sakit kepala aku nih...buka je mata rasa ag mnekan kat kepala nih..impom encik hubby sambil berlinangna air mata...huuuu x suka sakit kepala...memandangkan doktor semalam ada advise sruh amik darah untuk check manalah tau HB low ke or ada apa2 ke kan...kamipn gerak la ke klinik yg dtujui semalam untuk proses pengambilan darah...aku just tinggal sample darah je...Doktor ckp keputusan petang br dapat..so, apa2 dia akan call...petangnya x dan dia call dah badan aku plak seram sejuk rasa nak demam segala...berselimut lah aku satu badan....yg air mata aku ni lak kuar x brenti..x tau la apa sebabnya...badan panas sangat ka?or menahan sakit kepala yang menggila ni ka?..huhuhuhu...Dr result darah aku..bacaan suma ok...HB aku pn ok 12 lbih...hmmm timbul tanda tanya bg pihak aku..asal sakit kepala smpi demam lak nih....

Segala persoalan muncul kat benak aku...tetiba teringat 1st preggy dulu aku demam...adoiiii x kan kot...trus aku mintak en. hubby belikan pregnancy test tau...gila cuak...berhempas pulas aku hr tuh menahan suhu badan aku yg skejap trun skejap naik tuh...demam aku berlarutan sampai hari sabtu malam...kira malam tuh mmg suhu badan aku tinggi ahhh....mukapn da merah mcm udang kena bakar...dek sebab hubby aku yg dah nek risau...trus dia ajak aku g klinik jugak2 mlm tuh..ikut kn hati aku mmg malas ahhhh....mau dak sakit kepala pn x ilang ag...adoyaiii...tp sebabkn x nak membantah aku ikut aje lah....hasilnya kena lah sejarum dekat bontot...pitttttttttttt rasa cam semut gigit...adoi da lama kot x kena cocok cam tuh...hahahahaha...agak ngada d sisni ye...huhuhuh...blik je umah..trus aku mandi..basahkan kepala, mkn ubat n tido...ikut nasihat doktor nih...bangun besok pagi tuh...alhmdulillah demam da hilang...tp yg x bestnya sakit kepala aku nih tetap nak teman aku d mana jua...hadoiiii.....

Baru aku lega skit da ilang demam...ttiba petang seram sjuk tuh dtg menjengah ag...adoiiii x suke la...time nih la mata aku start merah...kahak aku pn da bercampur darah..maybe badan aku panas sangat kot kat dalam...letih sangat rasa...bangun ja besok pagi tengok2 cermin adoii merahnya mata aku...terus g klinik...adoii satu ag berita x best aku dengar....aku kena skit mata la plak..mana mai pn x tau....trus aku tanya doktor baby leh jangkit x...yup dia ckp...sblum ni aku ingat sakit mata tuh berjangkit melalui udara...usyar2 kena....rupanya melalui sentuhan la...hahahaha...So, dapatla aku MC lg 2 hari....rest ag...bosan pn ada dok umah lelama benornya...ekekekeke...

Tiba hari rabu untuk bkerja mataku still merah..so, aku plan sblum g kja aku nak g klinik dulu nak cek dah ok ke x..bkn apa takut sebar virus kat org katakan...baik la konon...ekekekeke..so, kputusannya aku dpt MC sehari lg...hehehehehehe...best..........best la dpt spend time ngan baby lelama...huhuhuhuhu

So, setakat ni je lah cerita MC aku...hahahahahahaha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...