-->

Thursday, April 21, 2011

Kelahiran Anak Pertamaku

Tanggal 8 Januari 2011; tepat jam 16:31 terdengarlah tangsisan pertama dr cahaya mataku Qaisara Qistina. Untuk pengetahuan suma aku lahirkan Qaisara melalui tingkap (caesar)...hehe..Ni suma sebab air ketuban da pecah start dr 7 hb (8:00 pm).


Yang bestnya lpas blik kja 7 hb tuh, sempat lagi aku pergi jenjalan alamanda ngan En. Hubby..shopping2 segala..huhuhuh..Padahal dr pg dah ada tanda skit2..tp aku wat relax aje sbab mmg x de sakit ag kan...siap belikan rantai nih untuk bby yg bakal dilahirkan..padahal jantina pn x confirm ag....nak wat cam na 3 kali punya wat ultrasound x nampak2 kan...tp sgala klengkapan warna pink...tu yg x tahan tuh...seb bek lah yang kuar tu pot pot...huhhuhuhu klu dak jambu lah anak laki I...ekekekeke

Ok sambung blik cita td...blik je dr Alamanda, siap sedialah aku nak bersiram...ttiba cecair yg pada mulanya x d kenal pasti kuar x henti2..banyak oooo...smpi x tertampung...trus aku panggil en. hubby..apa lg, lpas je siap trus je en. hubby bawak aku ke spital putrjy...kbtulan mertua ku otw ke umah...so, apa lg dgn diorg skali lah..

Kat Spital cam biasa lah segala proses pmeriksaan d lalui dgn tnang...yg bestnya doktor yg handle aku tu best sangat...siap puji2 aku ag ckp aku ni murah snyuman lah itu lah ini lah...pastu dlm keadaan cam tuh sempat ag dia promote kat kawan dia ckp bgus btul patient nih sakit2 pn dok snyum ag...hahahahaha...x kan nak nangis kan?huhuhuhu..pastu siap puji2 aku ag ckp bgus ni klu jd doktor pesakit x stres..hahahahaha...layan kn aje lah....Mlm tu jgak aku dmasukkn ke ward...tp yg x bestnya jln x bukak2 ag...so, diorang pn schedule kan utk aku...lpas 16 jam klu x bukak gak..diorang nak induce..then after 24 hours, klu x bukak gak terpaksalah d operate...

Akupn cool je lah kat stu...x sabar nak tgk bby la katakn...huhuhu...pastu diorang asyik dok ulang pasang lah alat yg nak monitor jantung baby tuh kat prut aku...sdikit krimasan di situ ye...hehehehe...air ktuban x yah ckp le x brenti2 kuar..sampi aku malas nak gerak..gerak je kuar melambak...so, aku stay je diam2 kat stu...nak terkucil pn aku simpan banyak2 lu br aku g buang...huhuhuh..

Masuk tengah hari..dokt check lagi bukaan..adoi x bukak2 ag...pastu bacaan jantung bby pn x barapa cantik...x tau lah aku dengar diorang ckp antr diorang lah...aku wat2 paham je lah...hehehehe..aku cam biasa org anto mkn habis aku bedal...tgh hari mkn nasi ayam..ptg elok lpas diorang monitor jantung bby n tgh sedap2 aku melantak bubur itam ttiba aku dengar "Patient katil ** emergency operate" pastu siap nurse tu ckp ag dia tgh mkn...trus doktor sruh aku brenti mkn tau x dan kenyang..huh...huaaaa tu lah bermualanya kekalutan, ketakutan..sangat aku x sangka...suma nya berlaku dgn pantas..sambil air mata mengalir terkjut, takut n doa yg x ptus2 akhirnya lahirlah Sara buah hati mama ke dunia ini untuk mnyerikn hdup mama n papa...huhuhuhuh

Bersyukur sangat suma selamat...AMINNN

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...