-->

Wednesday, August 17, 2011

Mak..Anak Mak Rindu Mak Jugak



Tadi chit chat ngan adik aku..banyak gak la story mory dia pasai keadaan kat kampong…mak yang sibuk menjahit..ayah lak sibuk ngan kambing n mesin rumput keliling rumah dan macam2 ag ahhh….yang paling terharunya adik bgtau yang mak ada ngadu semalam..”x bestlah raya tahun ni…kak nuun x dak”..huuuuu sedih la 1st time lah bg aku tidak berhari raya bersama mak & ayah dekat kampong…dan begitu jugaklah sebaliknya..mak ayah aku berhari raya tanpa aku…bila dengar nih rasa meruntun jiwa…ye lah, aku ni sangat rapat dengan mak…bukan sangat je…sangat Super Rapat…setiap kali bertemu dan berpisah pasti ada linangan air mata…korang imagine lah time aku study dekat UKM dulu..setiap 2 minggu sekali mesti aku balik kampong…rindu gila…bila dah kawin nih rasa jauh sangat….stiap kali aku kenangkan aku nanis tau….kalau korang nak tau..bleh kata setiap hari aku berhubung dgn mak aku tau…kadang2 sampai x tau nak ckp apa…bg aku dengar suara pn jadi lah…masa mula2 mak aku tau aku akn berkahwin dgn orang jauh…mak da bunyi…nant ang dok jauh la kan?kat situ pn da ada linangan air mata tau…adik aku x yah ckp la…meraung kami 2…kami memang rapat sangat…macam isi dengan kuku…tp ni kuku yang ujung…terpisah jugak…sedihhhh….

Ok berbalik pada cerita raya…kalau ikutkan hati, semua orang nak beraya dengan mak dan ayah masing2 kan?memang detik itu yg kita tunggu bila da tinggal berjauhan nih….tapi tu lah bila dah berumahtangga nih…banyak yang kita kena share..life, family dan macam2 lg lah….bila da kawin bererti kita da join family baru yg mana sebhagian dari hidup kita jugak…macam mana mak dan ayah kita penting dalam hidup kita…macam tu jugaklah anggapan suami kita…kita kena respect dan saling memahami…ikut giliran seperti pejanjian di awal perkahwinan...jadual yg dah ditetapkan…ianya hanya bleh berubah andai ada hal2 yang x dpt dielakkan…pengorbanan, patuh memang penting di saat ini..bukan apa nak elak dari bermasam muka kan?jgn buat main..hal macam nih pn bleh makan dalam dan membawa penceraian tau…no..no…tatutttt….

Memang kita sedih bila terkenangkan mak dan ayah di hari raya…ketahuilah, itu lah pengorbanan terbesar kita untuk pasangan di hari raya…insyaallah, pasangan akan kenanginya dan berlaku adil juga bila tiba giliran kita…walaupun sedih menyelubungi hati…tanamlah bunga2 cinta dengan semangat nak balik kampong untuk berhari raya x kira lah raya keberapa pun….Orang kampong!!!nantikan kepulanganku…Luv u all…..Muahhh2

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...